Dit gebeurde vandaag in 1971

Vanop de Bajkonoer lanceerbasis worden de drie Russische kosmonauten Georgi Dobrovolski, Vladislav Volkov en Viktor Patsayev in de ruimte gebracht aan boord van het Sojoez 11 ruimtetuig. Op 7 juni 1971 komen zij aan bij het Russische Saljoet 1 ruimtestation waar ze tot 30 juni in leven en werken. Tijdens hun terugkeer naar de Aarde sloeg het noodlot echter toe doordat omwille van een probleem met een drukventiel de atmosfeer aan boord van de landingscapsule weglekte naar de ruimte. De drie kosmonauten overleefden hun terugkeer naar de Aarde niet. Foto: Roscosmos

Geplande evenementen

Geen geplande evenementen
Meer Evenementen

NGC 4214 is een onregelmatig sterrenstelsel in het sterrenbeeld Canes Venatici (Jachthonden) van magnitude 9.6. Het deep-sky object is 13 miljoen lichtjaar van ons verwijderd en is zowel helderder alsook…